akhirnya..konser pertamaku..

PSM angkatan 39

PSM angkatan 39

gak ada kata yang bisa menggambarkan suasana tadi malam..wonderful, fabulous..lebih dari itu..buatku sangat2 mengesankan..

tadi malam adalah puncak..

tadi malam adalah totalitas..

tadi malam adalah istimewa..

setelah tiga bulan digojlog dengan keras oleh pelatih kami, akhirnya semalam berjalan dengan sangat spektakuler..lega rasanya melihat senyuman mas wisnu (pelatih kami-red) tersungging..tak ada yang mengalahkan kebahagiaan lebih dari itu..

tapi semuanya bagiku lebih dari sekedar itu..konser malam tadi adalah pembuktian..konser semalam adalah hasil pertahanan..konser semalam adalah bukti kebebasan..

dan aq gak akan berhenti berterima kasih kepada Allah yang telah membukakan jalanNya buatku yang dirundung malang beberapa bulan lalu..aq juga sangat2 berterimakasih kepada sahabat2ku terutama Icha yang mendorongku untuk mengikuti open recruitment paduan suara 5bulan yang lalu..pada mita, nene dan lisna yang menyemangatiku..pada mimi dan rhani..

juga pada teman2 PSM angkatan 39 yang telah memberikan nafas baru dalam hidupku..mungkin aq terlalu lebay ya..tapi sungguh..aq gak tau aq bakalan kyk gmana kalau gak ada mereka yang mewarnai hari2ku dengan lagu2..

dan terima kasih terbesarku adalah buat awang..senior PSM yang udah banyak memberi dorongan dan semangat buatku…dari awal aq tanya2 ttg oprek PSM..dia menyemangatiku buat terus maju..sampe akhirnya aq jadi lebih berani buat ikut audisi…walaupun pengetahuan ttg paduan suara-ku adalah nol besar..dan waktu aq ketrima, dia orang pertama yang ngasih ucapan secara langsung..entah dia waktu itu udah tau aq ato belum..

trus dia juga yang membuatku memutuskan buat ikutan pelantikan PSM daripada PM angkatan..dan aq gak pernah menyesali semua itu…

makasih..makasih banyak ya wang..cha..ne..mit..teman2ku semuanya..tanpa kalian mungkin aq masih terpuruk dan tenggelam dalam penyesalan masa lalu..

terima kasih telah memberiku kehidupan baru..

terima kasih Ya Allah kau memberiku teman2 yang hebat seperti mereka..terima kasih banyak..

^_^

Tinggalkan Balasan

Isikan data di bawah atau klik salah satu ikon untuk log in:

Logo WordPress.com

You are commenting using your WordPress.com account. Logout / Ubah )

Gambar Twitter

You are commenting using your Twitter account. Logout / Ubah )

Foto Facebook

You are commenting using your Facebook account. Logout / Ubah )

Foto Google+

You are commenting using your Google+ account. Logout / Ubah )

Connecting to %s